۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۶۱۰۰۸۶
حجت الاسلام حسینی‌کیا در گفت‌وگو با رسا:

با وجود مشکلات در قله اقتدار هستیم | ایران نیازی به مذاکره با آمریکا ندارد

با وجود مشکلات در قله اقتدار هستیم | ایران نیازی به مذاکره با آمریکا ندارد
نماینده مجلس با تأکید بر اینکه مسؤولان باید از دیپلماسی اقتدار رهبر انقلاب الگو بگیرند، گفت: ایران در قله اقتدار است و نیازی به مذاکره با آمریکا و دیگران ندارد.

حجت الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا عضو هیأت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر معظم انقلاب گفت: این دیدار از نکات خوبی برخوردار بود از جمله اینکه رهبر معظم انقلاب با اقتدار و اشراف کامل اطلاعاتی سخن گفتند.

وی با اشاره به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ادامه داد: انتخابات پیش رو ترامپ را در شرایط خاصی قرار داده است، او برای اینکه در انتخابات آتی حرفی برای زدن داشته باشد به دو چیز نیاز دارد؛ نخست اینکه ایران را به انزوای کامل بکشاند که این مقدور نیست و دیگر آن که ایران را وادار به مذاکره مجدد با آمریکا کند.

حجت الاسلام حسینی‌کیا با اشاره به پیامی که ترامپ به واسطه نخست وزیر ژاپن برای رهبر معظم انقلاب فرستاد، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخست‌وزیر ژاپن فرمودند من نه پیام ترامپ را می‌پذیرم و نه پاسخی به آن می‌دهم، چرا که ترامپ را شایسته مبادله پیام هم نمی‌دانم.

عضو هیأت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس پاسخ مقتدرانه رهبر معظم انقلاب را سبب رسوا شدن دست ترامپ دانست و اظهار داشت: پاسخ مقتدرانه رهبر معظم انقلاب به پیام ترامپ دست او را برای همگان باز کرد و این نشان از تدبیر و اشراف اطلاعاتی حضرت آقا دارد.

وی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب با قاطعیت موضع خویش را اعلام کردند، گفت: اینکه رهبرمعظم انقلاب با قدرت، صراحت و قاطعیت موضع خود را اعلام کردند بیانگر این مطلب است که نظام اسلامی ایران علی‌رغم مشکلاتی که دارد نه تنها در موضع ضعف نیست بلکه در قله اقتدار قرار دارد.

حجت الاسلام حسینی‌کیا با اشاره به نحوه بیان و نوع نشستن رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: نحوه نشستن و بیان در دیدارهای رهبران و سران کشورها از لحاظ دیپلماسی معانی خاص خود را دارد، نحوه نشستن رهبر معظم انقلاب با دستهای باز به این معناست که دستان ما بسته نیست.

عضو هیأت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به پاسخ حضرت آقا که فرمودند هیچ عاقلی پای میز مذاکره‌ای که تعهدی در قبالش وجود ندارد نمی‌نشیند، اظهار داشت: آمریکا که در مقابل دیدگان دنیا پای تعهدی را امضا می‌کند و دوباره در مقابل همان دیدگان، زیر آن امضا می‌زند هیچگاه مورد اعتماد نبوده و نخواهد بود و ایران هرگز این تجربه تلخ را تکرار نخواهد کرد.

وی ادامه داد: ایران نه عراق است و نه پاکستان و سوریه، ایران مانند برخی کشورهای ضعیف منطقه نیست بلکه ایران یک کشور قدرتمند و دارای پتانسیل‌های بسیار زیاد است و نیازی به مذاکره با آمریکا و امثال آمریکا ندارد.

حجت الاسلام حسینی‌کیا با بیان اینکه شرایط به نفع ایران است، عنوان کرد: ایران در موضع اقتدار قرار دارد، به خصوص با پایان مهلت دو ماهه‌ای که دولت مقرر کرده اگر تحقق گام دوم انقلاب نیز به جریان بیفتد قطعا دشمن در موضع ضعف قرار خواهد گرفت و شرایط به نفع ایران برمی‌گردد.

عضو هیأت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه مسؤولان باید از موضع قدرت حرف بزنند، بیان کرد: مسؤولان دشمن را بزرگ نپندارند و هیچگاه در مقابلش کوتاه نیایند، مسؤولان جمهوری اسلامی باید بدانند که دشمن هرگز وفای به عهد نمی‌کند بنابراین چشم به دست دشمن ندوزند و نگاهشان به داخل کشور باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسؤولان نظام باید ولایتمداری خود را در عمل ثابت کنند، گوش جان به فرمایشات رهبر معظم انقلاب فرا داده و منویات ایشان را در دستور کار قرار دهند، امروز ولایتمداری و اطاعت از رهبری خدمت به مردم، راه انداختن کار مردم، کنار گذاشتن تجملات و زندگی اشرافی است./813/ت302/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات